lunes, 15 de mayo de 2017

scratch

1. CONDICIONS DEL TREBALL
Scratch primers exercicis

2.DESCRIPCIÓ
Scratch és un projecte educatiu de llenguatge de programació i serveix per aprendre a programar a través del joc i l'experimentació i introduir així el pensament computacional. La seva interfície és senzilla i permet tant crear històries interactives, tutorials, jocs i animacions, com compartir els projectes amb altres usuaris en línia. Els projectes poden ser de temàtica variada, es poden adaptar i orientar a diferents àmbits i objectius. 


                                         




Altre programa utilitzar va ser fotomix que ja varen utilitzar l'any passat és una ferramenta gratuita amb el que es pot realitzar moltes opracions com retoques d¡images,rotacions,giros,etc. És una ferramenta disenyada per a persones que no tenen molta experiència amb l'edició d'images.

 

  3. VALORACIÓ DEL PROGRAMA
La veritat és que el progama és molt fàcil d'utilitzar ja que et permet una total llibertat per crearel que vulgues ,pero en cas de dubte tens la posiblitat de consultar els tutorials que el mateix programa ofereix i com que et permet treballar online i gràcies a que pots guardar-ho tot en la teua conta no es borra res i pots treballar amb el mateix projecte totes les vegades que vulgues.     





La valoració de fotomix també és molt bona però en aquest cas únicament hem treballat amb el en dos exercicis on teniem que posar les nostres cares.




4. VALORACIÓ DEL TREBALL
En general el treball m'ha paregut molt entrentigut i encara que al principi em pareixia que anava a ser molt difícil, en el transcurs del treball m'ha paregut tot el contrari  El que més m'ha agradat del treball es que encara que la dificultat anava creixent tu mateix podies resoldre(algunes coses).
La meua valoració és molt bona.
 





5.DIARI DE SESIONS 
Els primers dies vam fer exercicis lliures per tal de practicar .
Després vam fer exercicis molt especifics ,vam començar amb exercicis fàcils i a mesura que feiem més exercicis la dificultat aumentava.
A més, sempre teniem llibertat per tal d'elegir el fons i els personatges . I podien ser del mateix scratch o d'internet  .




El primer exercici consistia en fer un gat que fora capaç de fer un rectangle el sol.











El segon exercici constia en que el gat creara un triangle.









El tercer exercici constia en fer que el teu personatge,en el meu as un fantasma,dibuixara una casa del tamany adequat per a que el poguera entrar i podies variar amb canvis de color o grosor del llapis, tot amb el mínim número de pasos.









El quart exercici en que un personatge vist des de arriba dibuixara el recorregut des de la teua casa fins a la porta del col.legi (en aquest cas jo vaig compartir amb marco)







El cinqué exercici consitia en fer-te creuar un pas de vianants amb un semàfor primer en roig i desprès en verd.En aquest vaig tindre poblemsi no s'ha guardat. De totes maneres el exercici original era jo agafada de la mà amb un ànec que caminava i passava un cotxe que feia soroll per la cinquena avinguda de Nova York. 




El sisé exercici consisitia en crear un acuari que continguera tres peixos com a mínim que reboteren cada vegada que arivaven als extrems i bombolles que eixiren d'un objecte pujaren cap damunt i tornaren al mateix lloc.En aquest exercici vaig tindre problemes amb alguns personatges perque no feien les coses com a mi m'agradaria o s'en quedaven enfrascats en el mateix punt.Aun aixi estic contenta amb el resultat.
En aquest teniem més llibertat lhora d'elegir el fons i el persoantges que voliem que apareixien.    



  


                                                                                                    



        




El seté exercici consisteix en crear una història amb un persoantge que has de ser tu, i per a conseguir-ho tens que recortar-te la cara en laguna foto teua i ficar-la sobre el cos d'un persoantge,a més tenen que aperéixer més personatges i té que tindre canvis en el fons.






 
En la meua història apereixen tres personatges,un gos i tres espais.







En el huité exercici consistia en fer que un personatge et fera preguntas i qualsevol resposta tinguera validessa. Va ser en quest en el vam començar a crear variables i la part que podiem unir la pregunta amb la variable resposta i així tota resposta és diferent i el programa funciona igual.




Ací també hi ha canvi d'espai.




El nové exercici consistia en la creació d'un persoantge que et dibuixara un rectangle amb les mesures que tu li ficares i després et calculara la l'àrea i el perimetre d'aquest. En aquest haviem de crear la variable d'altura i de la base i unir-les per tal de que es sumaren en el cas del perimetre multiplicadses per dos , i es multiplicaren en el cas de l'àrea. Tot això gràcies als operadors . 







El penúltim exercici consistia en crear un laberinto per el que un personatge el tenia que superar i arrivar a l'eixida . Per a fer-ho més interesant vam crear la variable de puntos on si tocava les parets li restava, en el meu cas també li restava un punt si tocava el gat i ganava un punt si tocava els cors i els pastissos,a més, quan arrivava al conill blanc ganava deu punts, ja que estava ambientat en "Alicia en el pais de les meravelles"




Per tal de fer-ho bé teníem que posar en cada objecte que s'amagara quan Alicia li tocara i li cambiara el puntatge.



I per últim ,l'últim exercici consisitia en fer que dos personatges parlaren i un d'ells li adivinara el número que havia pensat l'altre. Per a mi, aquest és el exercici més dificil perque no savia que tenia que fer i embolicava molt perque no savia quines variables tenia que posar a cadacú, per sort m'ha eixit bé , encara que hi havia que crear variales del número i posar-li al que pensava números al atzar .







I FINS ACÍ L'ÚLTIM TREBALL DE SEGON DE BATXILLERTAT QUE HA DURAT TOTA LA SEGONA AVALUACIÓ





































































No hay comentarios:

Publicar un comentario